Група
№9 24.03.2020
Тема
уроку: Розв’язування задач по темі «Многогранники»
І.
Актуалізація опорних знань
Закінчити
речення:
1. Призмою називається…
2. Призму називають прямою, якщо…
3. Правильною називають призму, у якій …
4. Переріз
призми площиною, що проходить через два бічних ребра, що не належать одній
грані називається …
5. Якщо в основі призми
- паралелограм, то вона називається…
6. Формула для знаходження діагоналі прямокутного
паралелепіпеда…
7. Висотою призми називається…
8. Діагоналлю призми називається…
9. Прямокутний паралелепіпед, у якого всі ребра
рівні називають…
10. Об’єм призми шукається за формулою…
ІІ.
Формулювання теми, мети і задач уроку; мотивація навчальної діяльності
Ви маєте
певні знання про геометричні тіла, зокрема про опуклі та не опуклі многогранники,
про їх грані, ребра, вершини, поверхню тощо. А тіла якої форми найпоширеніші в
оточуючому нас середовищі? Назвіть їх. Справді, призми, зокрема паралелепіпед і
куб. Серед прикладів – класна кімната, меблі, будівлі, кришка столу, склянки
для парфумів, пачка солі, цукор-рафінад, буханка хліба, палатки, коробки, для
подарунків, з соком, цукерками, ящики, гайки, соти у вулику, цегла, дерев’яні
балки та інше. Після повторення на уроці формул для пошуку площі поверхні та
об’єму призми, ми зможемо з легкістю виконувати розрахунки щодо купівлі шпалер,
фарбування поверхонь, придбання матеріалів для будівництва, визначення об’єму
продуктів харчування тощо.
ІІІ.
Застосування знань, умінь і навичок
Розв’язування
задач.
Задача 1. «Замовлення ящиків». Для відправлення
товарів виготовлено 80 ящиків з кришкою у формі куба з ребром 106 см. Скільки
дощок пішло на виготовлення ящиків, якщо дошка має довжину 50 см, а ширину 22
см. Розглянути різні випадки розв’язання задачі в залежності від запропонованих уточнень до її умови. Зробити
висновки економічного спрямування
Розв’язання 1. Умова 1. Розв’язати задачу без округлення
результатів. Нехай ребро куба а =106 см = 1,06 м. Довжина дошки b = 50 см =
0,5м, ширина с = 22 см = 0,22 м.
Sдошки = b · c;
Sдошки = 0,5 · 0,22 = 0,11(м2 );
Sповерхні = 6Sосн. = 6 · a 2 ;
Sповерхні= 6 · 1,062= 6 · 1,1236 = 6,7416 (м2 );
80 Sповерхні = 80 · 6,7416= 539,328 (м2 );
n = 539,328 : 0,11 = 4902,98182 4903 (шт.) дощок
Відповідь: 4903дошки.
Розв’язання
2. Умова 2. Розв’язати задачу округлюючи
результати обчислень до десятих.
Sдошки = 0,5 · 0,22 = 0,11 0,1(м2 );
Sповерхні.=
6 · 1,062 = 6 · 1,1236 = 6,7416 6,7(м2
80 Sповерхні = 80 · 6,7 = 536 (м2 ); n = 536 : 0,1 =
5360 (шт.) дощок
Відповідь: 5360 дощок.
У розв’язанні
№1 не враховані відходи, які неможливо використати, тому зазначеної кількості
дощок у результаті не вистачить для виготовлення замовлення.
Велика
різниця в результатах: 5360 – 4903 = 457 дощок. Замовник к другому випадку
заплатить більшу суму
У розв’язанні
№2 неможна округлювати площу поверхні дошки із зменшенням 0,11= 0,1, та площу
поверхні ящика 6,7416= 6,7 бо може не вистачити матеріалів..
У розв’язанні
№2 неможна округлювати площу поверхні дошки із зменшенням 0,11= 0,1, та площу
поверхні ящика 6,7416= 6,7 бо може не вистачити матеріалів.
Задача 2.
Куб з ребром 1 м поділили на кубики з ребром 1 см й
усі ці кубики поставили в стовпець. Чому дорівнює висота стовпця? Чи перевищить
висота стовпця висоту школи?
Розв’язання. V куба = 1 м3 =100 см 100 см · 100 см =
1 000 000 см 3
V кубика=1 см3
k = V куба : V кубика = 1 000 000(шт.) – кубиків
об’ємом 1см3
H =1 000 000 см = 10 км
Відповідь: 10 км; так, перевищить.
ІV. Домашнє завдання.
Опрацювати ст. 98- 112, тести ст.118 - 119
Немає коментарів:
Дописати коментар