вівторок, 24 березня 2020 р.


Група №9  24.03.2020
Тема уроку: Розв’язування задач по темі «Многогранники»
І. Актуалізація опорних знань
Закінчити речення:
1. Призмою називається…
2. Призму називають прямою, якщо…
3. Правильною називають призму, у якій …
 4. Переріз призми площиною, що проходить через два бічних ребра, що не належать одній грані називається …
5. Якщо в основі призми - паралелограм, то вона називається…  
6. Формула для знаходження діагоналі прямокутного паралелепіпеда…
7. Висотою призми називається…
8. Діагоналлю призми називається…
9. Прямокутний паралелепіпед, у якого всі ребра рівні називають…
10. Об’єм призми шукається за формулою…
ІІ. Формулювання теми, мети і задач уроку; мотивація навчальної діяльності
 Ви маєте певні знання про геометричні тіла,  зокрема про опуклі та не опуклі многогранники, про їх грані, ребра, вершини, поверхню тощо. А тіла якої форми найпоширеніші в оточуючому нас середовищі? Назвіть їх. Справді, призми, зокрема паралелепіпед і куб. Серед прикладів – класна кімната, меблі, будівлі, кришка столу, склянки для парфумів, пачка солі, цукор-рафінад, буханка хліба, палатки, коробки, для подарунків, з соком, цукерками, ящики, гайки, соти у вулику, цегла, дерев’яні балки та інше. Після повторення на уроці формул для пошуку площі поверхні та об’єму призми, ми зможемо з легкістю виконувати розрахунки щодо купівлі шпалер, фарбування поверхонь, придбання матеріалів для будівництва, визначення об’єму продуктів харчування тощо.
ІІІ. Застосування знань, умінь і навичок
 Розв’язування задач.
Задача 1. «Замовлення ящиків». Для відправлення товарів виготовлено 80 ящиків з кришкою у формі куба з ребром 106 см. Скільки дощок пішло на виготовлення ящиків, якщо дошка має довжину 50 см, а ширину 22 см. Розглянути різні випадки розв’язання задачі в залежності від  запропонованих уточнень до її умови. Зробити висновки економічного спрямування
Розв’язання 1.  Умова 1. Розв’язати задачу без округлення результатів. Нехай ребро куба а =106 см = 1,06 м. Довжина дошки b = 50 см = 0,5м, ширина с = 22 см = 0,22 м.
Sдошки = b · c;
Sдошки = 0,5 · 0,22 = 0,11(м2 );
Sповерхні = 6Sосн. = 6 · a 2 ;
Sповерхні= 6 · 1,062= 6 · 1,1236 = 6,7416 (м2 );
80 Sповерхні = 80 · 6,7416= 539,328 (м2 );
n = 539,328 : 0,11 = 4902,98182 4903 (шт.) дощок
Відповідь: 4903дошки.
 Розв’язання 2.  Умова 2. Розв’язати задачу округлюючи результати обчислень до десятих.
Sдошки = 0,5 · 0,22 = 0,11 0,1(м2 );
 Sповерхні.= 6 · 1,062 = 6 · 1,1236 = 6,7416 6,7(м2
80 Sповерхні = 80 · 6,7 = 536 (м2 ); n = 536 : 0,1 = 5360 (шт.) дощок
Відповідь: 5360 дощок.
 У розв’язанні №1 не враховані відходи, які неможливо використати, тому зазначеної кількості дощок у результаті не вистачить для виготовлення замовлення.
 Велика різниця в результатах: 5360 – 4903 = 457 дощок. Замовник к другому випадку заплатить більшу суму
 У розв’язанні №2 неможна округлювати площу поверхні дошки із зменшенням 0,11= 0,1, та площу поверхні ящика 6,7416= 6,7 бо може не вистачити матеріалів..
 У розв’язанні №2 неможна округлювати площу поверхні дошки із зменшенням 0,11= 0,1, та площу поверхні ящика 6,7416= 6,7 бо може не вистачити матеріалів.
Задача 2.
Куб з ребром 1 м поділили на кубики з ребром 1 см й усі ці кубики поставили в стовпець. Чому дорівнює висота стовпця? Чи перевищить висота стовпця висоту школи?
Розв’язання. V куба = 1 м3 =100 см 100 см · 100 см = 1 000 000 см 3
V кубика=1 см3
k = V куба : V кубика = 1 000 000(шт.) – кубиків об’ємом 1см3
H =1 000 000 см = 10 км
Відповідь: 10 км; так, перевищить.
ІV. Домашнє завдання. Опрацювати ст. 98- 112, тести ст.118 - 119






Немає коментарів:

Дописати коментар