понеділок, 25 жовтня 2021 р.

 25.10.2021            ГРУПА №4                    ГЕОМЕТРІЯ

Тема уроку: Контрольна робота за темою "Паралельність прямих і площин у просторі"

1. Виконати роботу на двойному листку (копію прислати на вайбер, після закінчення карантину здати)

Запитання 1

Якій із указаних площин належить точка Р?

(див. малюнок)


варіанти відповідей
 

АВD



 
 

BDC

 
 

ADC

 
 

Не належить жодній із указаниж площин

Запитання 2

Яка з наведених фігур може бути лінією перетину двох площин?

варіанти відповідей
 

три точки

 
 

 відрізок

 
 

пряма

 
 

площина

Запитання 3

Через яку з фігур можна провести безліч площин?

варіанти відповідей
 

Паралельні прямі

 
 

Прямі, що перетинаються

 
 

Мимобіжні прямі

 
 

Пряму і точку, що лежить на ній

Запитання 4

Як називаються прямі, які не перетинаються і лежать в одній площині?

варіанти відповідей
 

перпендикулярні

 
 

вертикальні

 
 

паралельні

 
 

мимобіжні

Запитання 5

Дві площини називаються паралельними, якщо вони:

варіанти відповідей
 

дотикаються

 
 

не перетинаються

 
 

мають спільну точку

 
 

перетинаються

Запитання 6

На рисунку точка А середина відрізка РК, АВ ∥ СD, BC ∥ AD, BC ∥ PM, CD ∥ NK. Знайдіть РМ і NK, якщо СD=16см, ВС=8см.

(Розв"язання задачі запишіть на аркуші. Без розв"язання правильна відповідь не зараховується)

варіанти відповідей

 

8см і 16 см



 
 

8см і 32см

 
 

16см і 4см

 
 

16см і 32см

Запитання 7

Дві паралельні площини α і β перетинають сторони ВА кута АВС в точках D і D1, а сторону ВС – відповідно в точках Е і Е1. Знайдіть довжину відрізка DE, якщо BD=12 см,  BD1=18 см, D1Е1=54 см.

(Розв"язання задачі запишіть на аркуші. Без розв"язання правильна відповідь не зараховується)

варіанти відповідей

 

32



 
 

16

 
 

24

 
 

36

Запитання 8

Дано куб АВСДА1В1С1Д1.Укажіть площину, паралельну прямій С1Д1.

варіанти відповідей

 

АДА1




 
 

АСА1

 
 

ВСВ1

 
 

АВА1

Запитання 9

 Укажіть правильне твердження:

А Через три точки завжди можна провести лише одну площину

Б Якщо дві точки прямої належать площині, то пряма перетинає цю площину

В Якщо А, В, С – спільні точки двох різних площин, то вони лежать на одній прямій

Г Через три точки завжди можна провести безліч площин

варіанти відповідей
 

А

 
 

Б

 
 

В

 
 

Г

Запитання 10

Через кінці вдрізка АВ і його середину С проведено пралельні прямі, що перетинають площину α в точках А1, В1 і Свідповідно. Відрізок АВ не перетинає площину α. Знайдіть довжину вдрізка ВВ1, якщо АА1=10 см, СС1 = 3⋅ВВ1. Розв'язок обгрунтувати.

(Розв"язання задачі запишіть у зошиті. Без розв"язання правильна відповідь не зараховується)

варіанти відповідей
 

2 см

 
 

6 см

 
 

5 см

 
 

9 см

Запитання 11

 Користуючись зображенням куба АВСDA1B1C1D1, вкажіть паралельні площини, які проведені через мимобіжні прямі АВ і СС1





 варіанти відповідей

 

(АВС) i (A1D1C1



 
 

(DD1C1) i (AA1B1)

 
 

(A1B1C1) i (DD1C1)

 
 

 (АВС) i (AA1B1)

 
 

(АA1D1) і (ВВ1C1)

Запитання 12

Через точку поза площиною можна провести …

варіанти відповідей
 

Безліч площин, паралельних даній

 
 

Одну площину, паралельну даній

 
 

Лише одну пряму, паралельну даній площині

Запитання 13

Дві сторони трикутника паралельні деякій площині. Тоді третя сторона 

трикутника ...


варіанти відповідей
 

Перетинає площину

 
 

Паралельна площині

 
 

Лежить в площині

Запитання 14

Через точку К проведено прямі А1А2 і В1В, що перетинають паралельні площини α і β у точках А1, А2, В1 і Ввідповідно. Знайдіть КВ1, якщо А1А2=4, КВ2=15, а КА11В2.

(Розв"язання задачі запишіть у зошиті. Без розв"язання правильна відповідь не зараховується)

варіанти відповідей

 

10



 
 

6

 
 

9

 
 

12

Запитання 15

Точка К лежить між паралельними площинами α і β. Через точку К проведено прямі А1А2 і В1В2які перетинають площини α і β у точках А1, А2, В1 і Ввідповідно. Знайдіть А1А2, якщо А1К=2см, В1К=5см, В1В2=12см .

(Розв"язання задачі запишіть у зошиті. Без розв"язання правильна відповідь не зараховується)

варіанти відповідей

 

6



 
 

9

 
 

12

 
 

7

Запитання 16

Як розташований у просторі трикутник відносно площини проекції, якщо внаслідок паралельного проектування він проектується у відрізок?

варіанти відповідей
 

паралельно прямій проектування

 
 

паралельно площині проекції

 
 

непаралельно площині проекції

 
 

непаралельно прямій проектування

 
 

трикутник не може проектуватися у відрізок

Запитання 17

Оберіть варіанти відповіді, щоб твердження було правильним: "Унаслідок паралельного проектування фігур на площину зберігається ...

варіанти відповідей
 

периметр многокутника

 
 

форма кола

 
 

перпендикулярність прямих

 
 

паралельність прямих

 
 

відношення довжин паралельних відрізків

Запитання 18

Які, з наведених фігур, можуть бути паралельною проекцією паралелограма?

варіанти відповідей
 

Довільний чотирикутник

 
 

Паралелограм

 
 

Трикутник

 
 

Прямокутник

 
 

П'ятикутник

 
 

Квадрат

 
 

Ромб

 
 

Трапеція

Запитання 19

 Укажіть правильне твердження:

А Через три точки завжди можна провести лише одну площину

Б Якщо дві точки прямої належать площині, то пряма перетинає цю площину

В Якщо А, В, С – спільні точки двох різних площин, то вони лежать на одній прямій

Г Через три точки завжди можна провести безліч площин

варіанти відповідей
 

А

 
 

Б

 
 

В

 
 

Г

Запитання 20

Виберіть правильне твердження

варіанти відповідей
 

Відрізки прямих, обмежені паралельними площинами, рівні.

 
 

Якщо дві площини мають спільну точку , то вони перетинаються.

 
 

Якщо дві прямі однієї площини відповідно паралельні двом прямим іншої площини , то площини паралельні.

 
 

Якщо дві площини перетинаються третьою , то лінії їх перетину паралельні.

Запитання 21

Сторона АС трикутника АВС лежить у площині α . Через точку М, яка є серединою сторони АВ, проведено площину β,, паралельну площині α і яка перетинає ВС в точці К. Знайдіть МК, якщо АС=10см.

варіанти відповідей
 

5

 
 

10

 
 

15

 

20


__________________________________________________________________________________



25.10.2021           ГРУПА №7 АЛГЕБРА І ПОЧАТКИ АНАЛІЗУ

ТЕМА УРОКУ: Елементи комбінаторики. Комбінаторні правила суми та добутку

1. Передивіться відео урок за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=NORqFoG5pW0

2. Законспектувати в зошиті матеріал за посиланням

https://naurok.com.ua/urok-na-temu-elementi-kombinatoriki-kombinatorni-pravila-sumi-ta-dobutku-perestanovki-rozmischennya-kombinaci-81274.html

3. Розберіть задачі з розв'язками

Задача 1. Скількома способами можна пошити двокольоровий прапор зі смужками однакової ширини, якщо є матеріал восьми різних кольорів?
Розв'язання:Відповідь на завдання знаходять через розміщення з 8 по 2, оскільки один колір можна вибрати 8 способами, другий (8-1)=7 способами.
n=A82=8*7=56.

Задача 2. Скільки різних двоцифрових чисел можна скласти, використовуючи цифри 1, 2, 3, 4, 5, 6 якщо цифри:
1) повторюються;
2) не повторюються?
Розв'язання: Якщо цифри повторюються, то на перше місце можна поставити одну з 6, на друге також любу з 6, тому кількість двоцифрових чисел з повтореннями рівна
n=6*6=36.
2) Якщо цифри не повторюються, то на друге місце можна поставити всі цифри крім тої, що на першому місці, тому кількість рівна
n=6*5=30.
Але є задачі на цифри, які в такий спосіб не розв'язати.

Задача 3. Скільки трицифрових чисел можна скласти з цифр від 0 до 5, якщо:
1) цифри не повторюються;
2) отримане число має бути непарним;
3) число має бути кратним 5.
Розв'язання: Слід зауважити, що на перше місце не можна ставити 0, тому тут може бути одна з 5 цифр {1,2,3,4,5}. На другому місці 1 з 5 цифр, оскільки одну використали, зате добавився {0}, на третьому одна з 4.
Тому кількість різних трицифрових чисел рівна
N=5*5*4=100.

2) Якщо число непарне, то на третьому місці повинні стояти цифри 1,3,5
Тобто група має вигляд ХХ{1,3,5}, тоді на перші два місця потрібно вибрати одну з 5 цифр, включаючи 0. Тому на перше місце можна поставити 4 цифри без нуля і на друге одну з 4, включаючи 0.
Тому кількість таких цифр рівна
N1=4*4*3=48.

3) Число має бути кратним 5, тому вкінці повинно закінчуватися на 0 або на 5.
Якщо на 0, то на перші два місця потрібно ставити цифри {1,2,3,4,5}. Кількість способів це зробити рівна m1=5*4=20.
Якщо закінчується на 5, то на перше місце ставимо {1,2,3,4} без 0, на друге три з цієї групи+0, тому кількість різних чисел рівна m2=4*4=16.
Якщо маємо "або" то використовуємо комбінаторне додавання
N=m1+m2=36.
Завжди розмірковуйте, які можливі випадки, як можна розгалузити випадки. Для цього потрібно навчитися ставити правильні питання: Якщо ...?
Повірте розуміння прийде з практикою, тому більше розв'язуйте самостійно.

Задача 4. Дитині подарували набір з 10 цифр та 26 букв. Скількома способами можна скласти набір із:
1) двох букв або двох цифр;
2) двох букв і двох цифр.

Розв'язання: Дві букви з 26 можна вибрати розміщеннями з 26 по 2:
m1=A262=26!/24!=26*25=650.
Аналогічна схема вибору двох цифр з 10:
m2=A102=10!/8!=10*9=90.
1) "Або" в першій умові означає, що слід застосувати правило суми для обчислення кількості груп з 2 букв або 2 цифр:
N=m1+m2=650+90=740.
2) Кількість наборів з двох букв "і" двох цифр знаходимо за правилом добутку:
N1=m1*m2=650*90=58500.

Задача 5. На паралельних прямих а і в розміщено 10 і 7 точок відповідно. Скільки існує відрізків, що з'єднують точки прямих а і в?
Розв'язання: Нехай а1, а2, …, а10 – точки на прямій а,
в1, в2, …,в7— точки на прямій в.
Для кожної точки аі матимемо 7 відрізків, що сполучають цю точку з точками прямої в.
Кожному відрізку відповідатиме пара (аі ,вj).
За формулою комбінаторного множення кількість пар рівна
N=n·m.

Задача 6. Розклад одного дня містить 6 уроків. Визначити кількість таких розкладів при
виборі із 11 дисциплін.
Розв'язання: Для нас важливий порядок предмету в розкладі, томі якщо математика буде першим, а хімія - третім уроком, то це два різні розклади, і так для всіх 11 предметів. Тому тут не слід використовувати комбінації, тільки розміщення.
Тому кількість різних розкладів рівна:
A116=11!/(11-6)!=11*10*9*8*7*6=332640.

Задача 7. Скількома способами модна вибрати двох чергових із групи 17 чоловік?
Розв'язання: Тут неважливий порядок входження школярів в групу, а лише кількість різних груп, тому застосовуємо формулу комбінацій С

з 17 по 2:
C172=17!/(17-2)!/2!=17*16/2=136.
Отже, можемо скласти 136 різних пар з двох чергових.

Задача 8.В ящику є 10 деталей. Скількома способами можна вибрати 3 деталі?
Розв'язання: Нам неважливий порядок вибору, головне щоб в наборі було три деталі. Кількість різних наборів знаходимо через комбінації з 10 по 3:
C103=10!/(10-3)!/3!=10*9*8/6=120.

Задача 9. Група з 7 осіб займає місця за круглим столом випадковим чином. Яка ймовірність того, що дві певні особи сядуть поруч?
Розв'язання: Кількість всіх можливих перестановок з 7 осіб рівна n=7!, кількість сприятливих розміщень
m=2*7*5!, тому ймовірність розсадити 7 осіб, щоб дві певні особи були поруч рівна частці:
P=m/n=2*7/(7*6)=1/3.

___________________________________________________________________________________________________

_________________________-_________________________________________________________________________

25.10.2021  ГРУПА № 6  факультатив

Тема уроку: Розв'язування задач з теми Квадратні рівняння"

1. Передивіться відео урок за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=UylSG0MzcrM

2. Розв'язати завдання в зошиті

1. (0,5 бала) Розв’язати рівняння х2+5х-6=0. 


а) -1;6;   б) 1;-6;   в) 2;-3;   г) -2;3.

2. (0,5 бала) Розв’язати рівняння(х-6)(х+6)=-11.


а) 5;     б) 6;    в) -6;6;     г) -5; 5.

3.(0,5 бала) Чому дорівнює сума коренів рівняння х2-7х+12=0.


а) 7;    б) - 7;     в) 12;    г) -12

4.  (0,5 бала) Рівняння х2+кх+р=0 має корені 2 і 4. Знайти к.


а) 8;     б) -8;     в) 6;      г)-6.

5.(За кожну відповідність 0,5 бала) Установити відповідність між виразами 
( 1-4) і їх розкладами на множники ( А-Д).

1.  12х2-12х+3               а.  (х-1)(х-8)
2.х2-х-6б.(х-3)(х+2)
3.х2-9х+8в. (х+3)(3х-2)
4.2+7х-6 г.3(2х-1)2
  д.(х-3)(3х+2)

6. ( 1 бал) Розв’язати рівняння: х4-13х2+36=0.

7. ( 2 бали ) Одна із сторін прямокутника на 5см менша за іншу, його площа 84см. Знайти сторони прямокутника.



________________________________________________________________

________________________________________________________________

25.10.2021   ГРУПА №7   ФАКУЛЬТАТИВ 

Тема уроку: Обчислення площ трапеції

1. Передивіться відео урок за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=0ZXbQhOMoqY

2. Проаналізуйте задачі

Площа криволінійної трапеції

Площа криволінійної трапеції, обмеженої графіком неперервної додатної на відрізку  функції  віссю  і прямими  і  дорівнює

 

Обчислення площ і обємів за допомогою визначеного інтеграла

Приклад.Обчислити площу фігури, обмеженої лініями 

Зображуючи ці лінії, одержуємо криволінійну трапецію

 

Обчислення площ і обємів за допомогою визначеного інтеграла

 

Площа фігури обмеженої графіками двох функцій і прямими  і 

Якщо на заданому відрізку  неперервні функції  і  мають ту властивість, що для всіх  то

 

Обчислення площ і обємів за допомогою визначеного інтеграла

 Приклад.Обчислити площу фігури, обмеженої лініями 

Зобразимо задані лінії і абсциси їх точок перетину.

Абсциси точок перетину: 

Тоді за формулою 

 

Обчислення площ і обємів за допомогою визначеного інтеграла

 

Немає коментарів:

Дописати коментар