група №9 факультатив
22.02.2023
Тема уроку: Рівняння і нерівності, що містять знак абсолютної величини
1. Опрацюйте відеоуроки
https://www.youtube.com/watch?v=CitD9UAiPNU
https://www.youtube.com/watch?v=JnkycPC-BlU
2. Проаналізуйте розв'язки та запишіть у зошит
Приклад 1.
Розв’яжіть рівняння
Розв’язання. Х2 + 2х = 3 або х2 + 2х = -3. Розв’язуючи перше з цих рівнянь отримаємо х2 + 2х - 3 = 0, х 1 = 1, х2 = -3. Друге рівняння х2 + 2х + 3 = 0 розв’язків не має. Отже,
х 1 =1; х2 = -3 - корені даного рівняння.
Розв’язання рівняння можна було оформити по-іншому, використовуючи знак сукупності [, який замінює слово “або”. Це виглядає наступним чином:
Приклад 2.
Розв’яжіть рівняння |х - 1| = 2х + 4.
Розв’язання. Рівняння рівносильне сукупності систем:
Отже, х = -1 - єдиний розв’язок початкового рівняння.
Приклад 3.
Розв’язати рівняння |x + 1| = |2х - 3|.
Розв’язання. Маємо
Отже, початкове рівняння має корені х 1 = 4 ; х2 = 2/3.
Приклад 4.
Розв’язати рівняння
Розв’язання.
1) ОДЗ: х R.
2) х — 1 = 0; х = 1; Зх - 12 = 0, х = 4. Отже, х = 1 і х = 4 — нулі підмодульних виразів.
3) Позначимо нулі підмодульних виразів на числовій прямій «жирними» точками (оскільки вони входять в ОДЗ) і маємо три проміжки (-∞;1], (1;4], (4;+∞) (мал. 33).
4) Якщо х ( -∞;1], тобто х ≤ 1, то х - 1≤ 0 і |х -1| = -(х - 1); Зх - 12 < 0 і |3х-12| = -(Зх - 12). Маємо -(х - 1) - (3х - 12)= 7; х = 1,5. Число 1,5 в розглядуваний проміжок (-∞;1], а тому не є коренем рівняння.
Якщо х (1;4], тобто Маємо х -1 - (Зх - 12) = 7; х = 2.
Число 2 входить у розглядуваний проміжок (1;4], тому є коренем початкового рівняння.
Якщо х (4;+∞), тобто Маємо х - 1 + 3х - 12 = 7; х = 5. Число 5 входить у розглядуваний проміжок (4;+∞), тому є коренями початкового рівняння.
5) Отже, х 1 = 2; х2 = 5 - корені початкового рівняння.
Немає коментарів:
Дописати коментар