08.11.2021 МАТЕМАТИКА В ГРУПАХ 4 і 7,
6 і 7 факультатив ( плани уроків для кожної групи нижче)
________________________________________________________
08.11.2021 група №4 геометрія
Тема уроку: Перпендикулярність прямих у просторі
1. Передивіться відео урок за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=IZ_cbOsL6wY
2. Законспектуйте в зошиті
Поряд із відношенням паралельності в геометрії важливе значення має відношення перпендикулярності. У планіметрії ми говорили про перпендикулярність прямих. Перпендикулярними прямими на площині називаються прямі, які перетинаються під прямим кутом.
У стереометрії розглядають три випадки перпендикулярності: перпендикулярність прямих, перпендикулярність прямої і площини, перпендикулярність площин. На наступних уроках ми займемося послідовним вивченням цих трьох відношень. Почнемо з випадку перпендикулярності прямих у просторі.
Дві прямі називаються
перпендикулярними, якщо вони перетинаються під прямим кутом.
Теорема:
Якщо дві прямі, які перетинаються, паралельні відповідно двом перпендикулярним прямим, то вони теж перпендикулярні.
3. Розв'язати задачі
1) Пряма проходить через точку кола перпендикулярно до його радіуса, проведеного до цієї точки. Чи можна зробити висновок, що пряма є дотичною до кола?
2) Задано пряму а і точку M. Скільки існує прямих, що проходять через точку M, перетинають a і перпендикулярні до неї? Скільки випадків слід розглянути?
3) Через точку O перетину діагоналей куба ABCDA1B1C1D1 проведено площину а паралельно основі куба ABCD. Площина а перетинає ребра BB1 і CC1 у точках M і K відповідно. Доведіть, що прямі OM і OK перпендикулярні.
4) У кубі ABCDA1B1C1D1 через довільну точку M ребра AA1 проведено площину а паралельно основі куба ABCD, що перетинає ребра BB1, CC1 і DD1 у точках N, P і Q відповідно. Доведіть, що прямі MP і NQ перпендикулярні.
4. Проаналізувати розв'язання
1. SABC — тетраедр; <ABC =
90°; точки К, L, М — середини ребер SB, SA, SC відповідно (рис. 132).
Знайти <MKL.
2. Дано
зображення куба ABCDA1B1C1D1
(рис. 133). Точки М, N, Р, К — точки перетину
діагоналей граней АВВ1А1, CDD1C1, А1B1С1D1 і ABCD відповідно. Довести, що MN перпендикулярний РК .
3. Дано куб ABCDA1B1C1D1. Через точку М, що належить ребру АА1 в
грані AA1DD1, проведіть пряму MN так, щоб <MOD1 =
90° , де точка О — точка перетину прямих MN і AD1.
Розв'язання
Проведемо в квадраті A1ADD1 діагоналі AD1 і A1D (AD1перпендикулярнийA1D) (рис. 134). Через точку М ребра АА1 в грані АDD1А1 проведемо пряму MN || А1D . За теоремою 3.1 MN перпендикулярний AD1, оскільки <A1OD1 = 90° .
4. Дано куб ABCDA1B1C1D1. Через точку О грані А1АDD1
проведіть прямі ОМ і ON так, щоб ОМ || ВС , ON || СС1.
Доведіть, що <MON = 90° .
5. Через точку
О перетину діагоналей куба ABCDA1B1C1D1 проведіть площину α,
паралельну основі А1B1С1D1 куба. Доведіть, що <MON =
90°, де точки М, N — точки перетину ребер СС1 і BВ1
з площиною α.
- Група учнів у кількості 20 чоловік підтягувалася на перекладині. Результати підтягування були такі: 12, 14, 9, 10, 10, 12, 11, 8, 9, 7, 10, 10, 13, 15, 10, 9, 14, 10, 11,13. Знайти моду, медіану, середнє значення та побудувати полігон.
- У класі 10 дівчат та 7 хлопців. Скількома способами можна вибрати пару (хлопчика та дівчинку) для танців?
- Скільки парних трицифрових чисел можна скласти з цифр 1, 2, 3, 4, 5, 6,7, якщо: а) цифри можуть повторюватись; б) цифри не можуть повторюватись.
- У коробці лежать 4 сині кулі та кілька червоних. Скільки червоних куль у коробці, якщо ймовірність того, що вибрана навмання куля виявиться синьою, дорівнює ?
- У коробці було 23 картки, пронумерованих від 1 до 23. Із коробки навмання взяли одну картку. Яка ймовірність того, що на ній записано число:
1) 11;
2) кратне 6;
3) одноцифрове;
4) у записі якого є цифра 7;
5) у записі якого відсутня цифра 4.
варіант 2
- Група учнів у кількості 20 чоловік підтягувалася на перекладині. Результати підтягування були такі: 11, 12, 8, 11, 17, 21, 13, 14, 14, 6, 5, 5, 13, 15, 10, 9, 11, 10, 11,5. Знайти моду, медіану, середнє значення та побудувати полігон.
- Кафе пропонує меню з 3 перших страв, 6 других страв та 5 третіх страв. Скількома способами можна вибрати обід з трьох страв?
- Скільки непарних трицифрових чисел можна скласти з цифр 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, якщо: а) цифри можуть повторюватись; б) цифри не можуть повторюватись.
- У коробці лежать 8 синіх кульок та кілька червоних. Скільки червоних куль у коробці, якщо ймовірність того, що вибрана навмання куля виявиться синьою, дорівнює ?
- У коробці було 23 картки, пронумерованих від 1 до 23. Із коробки навмання взяли одну картку. Яка ймовірність того, що на ній записано число:
1) 24;
2) кратне 5;
3) складене;
4) у записі якого є цифра 2;
5) сума цифр якого ділиться націло на 3.
_________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
08.11.2021 група №6 факультатив
Тема уроку: Раціональні рівняння і нерівності
1. Передивіться відео урок за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=f13TbCBVgBg
2. Повторіть та проаналізуйте розв'язки
Рівняння зі змінною в знаменнику
Рівняння = 0 є рівносильним системі рівнянь
Приклад 1. Розв’яжіть рівняння = 0.
Розв’язання
= 0;
Отже, х = -3.
Відповідь: -3.
Раціональні рівняння
Рівняння f(х) = g (х) називається раціональний, якщо f(х) і g (х) — раціональні вирази.
Щоб розв’язати раціональне рівняння, потрібно:
1) знайти спільний знаменник усіх дробів, що входять до рівняння:
2) замінити дане рівняння цілим, помноживши обидві його частини на спільний знаменник:
3) розв'язати одержане ціле рівняння:
4) виключити з коренів цілого рівняння ті, які перетворюють на нуль спільний знаменник.
Приклад 2. Розв’яжіть рівняння 1 + - = .
Рoзв'язання
1 + - = ; 1 ∙ (x2-1) + ∙ - ∙ = ∙ ;
Отже, х = 2.
Відповідь: 2.
Дробові нерівності
Нерівність > 0 рівносильна двом системам або
Нерівність < 0 рівносильна двом системам або
Нерівність ≥ 0 рівносильна двом системам або
Нерівність ≤ 0 рівносильна двом системам або
Приклад 3. Розв’яжіть нерівність < 0.
Розв'язання < 0; або тоді або
Звідси х∈(7; +∞) (рис. 1) або х∈(-∞; 2) (рис. 2).
Рис. 1
Рис. 2
Отже, x∈(-∞; 2)(7; +∞).
Відповідь: (-∞; 2 )( 7; =∞).
________________________________________________________________________________________________________
08.11.2021 група №7 факультатив
Тема уроку: Обчислення інтегралів
1. Передивіться відео урок за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=_1Dr1teT2y8
2. Законспектуйте в зошиті
Геометричний зміст визначеного інтеграла
Площам криволінійної трапеції (фігура, обмежена графіком неперервної додатної на проміжку (а; b] функції f(х), віссю Ох та прямими х = а, х = b) обчислюється за формулою S = (рис. 1).
Рис. 1
Фізичний зміст визначеного інтеграла
Фізичний зміст визначеного інтеграла
Під час прямолінійного руху переміщення s чисельно дорівнює
,
де v (t) — швидкість руху (рис. 2).
Рис. 2
Площа фігури
Якщо на заданому проміжку [а; b] неперервні функції у = f(х) і у = g (x) мають властивість f(x) ≥ g(x) для всіх х є [а; b], то S = - g(x))dx (рис. 3).
Рис. 3
Обчислення площ
Приклад 1. Обчисліть площу фігури, обмеженої лініями у = х2 і у = -х + 2.
Розв’язання
Зобразимо схематично графіки даних функцій і заштрихуємо фігуру, площу якої необхідно знайти (див. рис. 8). Для
знаходження меж інтегрування розв’яжемо рівняння:
x2 = -х + 2; x2 + х - 2 = 0; х = -2 або х = 1.
Тоді S = — x2)dx = = - - + 2 — ( — 2 - 4) = - + 1,5 + 6 = 7,5 — 3 = 4,5.
Відповідь: 4,5.
Рис. 8
Об’єм тіла обертання
Об’єм тіла, утвореного обертанням навколо осі Ох криволінійної трапеції, обмеженої графіком неперервної й невід’ємної на проміжку [а; b] функції y = f(x) та прямими х = а і х = b (рис. 9), дорівнює
V = .
Рис. 9
Приклад 2. Знайдіть об’єм тіла, утвореного обертанням навколо осі Ох фігури. обмеженої синусоїдою у = sin x та прямими x = 0 і х = (рис. 10).
Розв’язання
Рис. 10
Відповідь:
____________________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар