02.12.2022 група №7 факультатив
Тема уроку: Графіки та основні властивості кореня з Х
1. Передивіться відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=3lZEWaXce2M
2. Законспектуйте і вивчіть
Для побудови графіка функції y=x−−√ надамо незалежній змінній x декілька конкретних значень (невід'ємних, оскільки якщо x<0, то вираз x−−√ не має сенсу), а також обчислимо відповідні значення залежної змінної y.
Звісно, ми будемо надавати x такі значення, для яких точне значення квадратного кореня є відомим.
Отже:
якщо x=0, то y=0–√=0;
якщо x=1, то y=1–√=1;
якщо x=4, то y=4–√=2;
якщо x=6,25, то y=6.25−−−−√=2.5;
якщо x=9, то y=9–√=3.
У такий спосіб ми склали таблицю значень функції:
Побудуємо знайдені точки (0;0),(1;1),(4;2),(6.25;2.5),(9;3) на координатній площині.
Вони намічаються певною лінією, накреслимо її.
Ми отримали графік функції y=x−−√.
Зверни увагу!
Графік дотикається осі y в точці (0;0)
Зауважимо, що, маючи шаблон параболи y=x2, з його допомогою можна легко побудувати графік функції y=x−−√, адже це — вітка тієї ж параболи, тільки орієнтована не вгору, а вправо.
Властивості функції y=x−−√
Описуючи властивості цієї функції, ми, як завжди, будемо спиратися на її геометричну модель — вітку параболи.
1. Область визначення функції — промінь [0;+∞)
2. y=0, якщо x=0; y>0, якщо x>0
3. Функція зростає на промені [0;+∞)
4. Функція обмежена знизу та необмежена зверху
5. yнайм=0приx=0;yнайбне існує
6. Функція неперервна на промені [0;+∞)
3. Виконайте завдання
1. Читання графіка функції .
1) Користуючись графіком функції , знайдіть значення функції, які відповідають таким значенням аргументу: 3; 2,5; 0,75; 5.
2) Користуючись графіком функції , знайдіть:
а) значення при х = 2,5; 5,5; 8,4;
б) значення х, якому відповідає ; 1,7; 2.5.
2. Застосування монотонності функції .
1) За допомогою графіка функції порівняйте числа: а) і ; б) і ; в) і .
2) Що більше: а) чи ; б) чи ; в) чи ; г) 7 чи ; д) чи 8; є) чи 1,4?
3. Перевірка обчисленням, чи належить точка із заданими координатами графіку функції .
1) Чи належать графіку функції точки: A(50; 5); B(36; 6); D(3; 9)?
2) Чи належать графіку функції точки: A(64; 8); B(10000; 100); С(-81; 9); D(25; -5)?
4. Побудова фрагменту графіка функції (для вказаних значень аргументу).
Побудуйте графік функції , де 1 ≤ х ≤ 9.
Немає коментарів:
Дописати коментар